بهترین منابع آزمون های بین المللی زبان کدامند؟

افرادی که برای اولین بار در آزمون زبان شرکت می کنند باید درباره منابع آزمون های بین المللی زبان تحقیق و بررسی های لازم را انجام دهند. بدیهی است که قبل از انتخاب باید ویژگی های مهم هر آزمون را به دقت در نظر بگیرید. ممکن است مجبور شوید به عواملی مانند تشخیص، قابلیت اطمینان، فرمت آزمون، سوالات و روش امتحان را مورد سنجش قرار دهید.

اهداف مهم و ضروری برای انتخاب منابع آزمون های بین المللی زبان

شایان ذکر است که آزمون های زبان انگلیسی در ایران ممکن است برای اهداف خاصی مناسب باشد.
به عنوان مثال، اگر یکی از اهداف آموزشی شما ثبت نام در یک مدرسه معتبر Ivy League است، آزمون هایی مانند ielts و toefl که سطح مهارت زبان انگلیسی شما را برای محیط دانشگاهی ارزیابی و برای رسیدن به آن کمک می کند.
این باور که اگر می خواهید در آمریکا تحصیل کنید تافل بهترین آزمون مهارت انگلیسی است، دیگر درست نیست. آزمون ielts به همان اندازه خوب است، به همین دلیل است که بیش از 3400 شرکت آمریکایی (از جمله اعضای Ivy League) و برنامه آن را به عنوان مدرکی برای مهارت های زبان انگلیسی می پذیرند.
اگر می‌خواهید برای کار، تحصیل یا آموزش به خارج از کشور مهاجرت کنید، می‌توانید یکی از متمرکزتر و محبوب‌تر آزمون‌های مهارت عمومی انگلیسی را شرکت کنید. چنین آزمون هایی تمایل به سنجش مهارت انگلیسی شما در زمینه عملی و روزمره دارند.

exam room

معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی

معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی عبارتنداز IELTS، TOEFL، TOEIC، CELPIP و گواهینامه انگلیسی کمبریج KET، PET، FCE، CAE ، CPE. این بدان معناست که آیلتس و تافل در لیگ های مختلف هستند زیرا توسط بسیاری از سازمان ها در کشورهای انگلیسی و غیر انگلیسی به رسمیت می شناسند. آزمون مهارت زبان انگلیسی به طور گسترده در دنیای کار استفاده می شود. بسیاری از مدیران ارشد شرکت ها و ارگان ها به این مدرک اعتماد می کنند. بنابراین، کسب امتیاز خوب در این آزمون ها می تواند چشم انداز شغلی شما را تا حد زیادی افزایش دهد. در اینجا تعدادی از منابع آزمون های بین المللی زبان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

آزمون آیلتس

این آزمون برای ارزیابی مهارت های زبانی افرادی که مایل به تحصیل یا کار در جایی که زبان انگلیسی زبان ارتباط است، طراحی شده است.
این آزمون که توسط بیش از 11500 سازمان در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است، محبوب ترین آزمون مهارت انگلیسی در جهان برای آموزش عالی و مهاجرت جهانی است.
نتایج به عنوان امتیاز دامنه در مقیاسی از 1 (کمترین) تا 9 (بالاترین) گزارش می شود. نمرات آیلتس به مدت دو سال از تاریخ آزمون معتبر است.

دو آزمون آیلتس وجود دارد:

  • آیلتس Academic مناسب افرادی است که قصد دارند برای تحصیل سفر کنند.
  • آیلتس Education General یکی از آزمون های زبان برای مهاجرت است . این آزمون مناسب افرادی است می خواهند به کشور دیگر سفر کنند.

آزمون تافل

این آزمون محبوب ترین آزمون مهارت انگلیسی آمریکایی است و مورد پذیرش دانشگاه ها و شرکت های سراسر جهان است. این آزمون در ابتدا توسط مرکز زبانشناسی کاربردی در واشنگتن دی سی توسعه یافت.
زبان مورد استفاده در آزمون نشان دهنده نحوه استفاده از زبان انگلیسی در محیط های یادگیری روزمره است و محتوای آزمون کاملاً آکادمیک و کاربردی است.

آزمون تافل به سه روش در کشور برگزار می شود:

  • آزمون در خانه
  • آزمون در شرکت
  • آزمون به صورت کاغذی

مدت اعتبار آزمون toefl دو سال است. حداکثر نمره ای داوطلبان از آزمون 120 است هر کدام از قسمت ها 30 نمره دارد.

آزمون سلپیپ

یکی از مهارت های مهم زبان انگلیسی CELPIP است. این آزمون توانایی زبان انگلیسی شما را در بسیاری از موقعیت ها ارزیابی می کند و ازآن برای کسانی که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند مناسب است.
دو مدل آزمون CELPIP جنرال و CELPIP – LS برگزار می‌شود. این دو باهم متفاوت هستد
CELPIP – LS مهارت گوش دادن، صحبت کردن توسط IRCC سنجیده می شود. مدت زمان امتحان برای داوطلبان 1 ساعت است.
اول باید داوطلب به متن ها گوش کرده و پاسخ دهد و پس از آن در قسمت صحبت کردن و به تقاضاهای روی صفحه به طور گفتاری پاسخ می دهد.
CELPIP جنرال برای کسانی که قست مهاجرت و اقامت دائم به کانادا را دارند کاربرد دارد. دراین بخش داوطلبان میزان گفتار، شنیدار، صحبت کردن، خواندن، نوشتن سنجیده می شود. میزان برگزای این آزمون 3 ساعت است. نحوه برگزاری آزمون به 4 بخش اصلی تشکیل شده است.

قسمت شنیداری یا Listening: داوطلب ابتدا متن ها را گوش میدهد و بعد پاسخ می دهد.
بخش خوانداری یا ریدینگ Reading: داوطلب متن ها به طور کامل می خواند و بعد جواب می دهد.
قسمت نوشتاری یا رایتینگ Writing: داوطلب سوالات را بروی کاغذ پاسخ می دهد.
قسمت گفتاری یا Speaking: داوطلب روی صفحه به صورت گفتار پاسخ می دهد.

نمره این آزمون برطبق معیار زبان کاناداست. به هرکدام از سطح های بالا یک سطح CELPIP می‌گویند. نمره قبولی در این آزمون 24 است. اگر شما نمره حداقل 7 را کسب کنید در یکی از طرح های مهاجرتی کانادا بدست می آورید.

آزمون دولینگو

این آزمون نیز دارای قسمت های مختلفی می باشد. از سوی دیگر، آزمون Duolingo خودکار است. ساختار این آزمون این گونه است که سوالاتی طراحی شده به میزان راندمان شما در قسمت قبل ارتباط دارد.
بنابراین هر چه بهتر به سوالات ابتدای آزمون پاسخ دهید، سوالات سخت تری برای شما در قسمت های بعدی لحاظ می شود و معیارهای ارزیابی شما بر این اساس خواهد بود. بنابراین بهتر است زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

مزایای منابع آزمون های بین المللی زبان

یکی از مزایای آزمون های ذکر شده برای عقل و ذهن شما در افزایش اعتماد به نفس و همچنین در یافتن شغل بسیار موثر است.
لازم به ذکر است که تسلط بر زبان های دیگر آسان نیست. یکی از بزرگترین مشکلات کسانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند ارتباط و نیاز آنها به صحبت به زبان آن کشور مانند انگلیسی است.
اگر در کشور مقصد رشته زبان ندارید، راه حل پیشنهادی ترکیبی از مکالمات کلاسی و مکالمات روزانه واقعی است که به طور منظم طی چندین ماه برگزار می شود. نتایج شما را شگفت زده خواهد کرد، پیشرفت بزرگی در مهارت های زبانی و همچنین اعتماد به نفس خود خواهید دید.

افزونی اعتماد به نفس و خودباوری

جالب است بدانید با تحصیل زبان در خارج از کشور نه تنها مهارت های ارتباطی شما قوی تر می شود، بلکه یکی از بزرگترین مزایای زندگی در یک کشور خارجی افزایش اعتماد به نفس شماست. یادگیری در مورد فرهنگ های دیگر، دوست یابی و مدیریت هزینه ها همگی مهارت هایی هستند که به شما کمک می کنند فردی خودکفا، مستقل و با اعتماد به نفس باشید. تحصیل در خارج از کشور برای یک یا دو هفته تنها به شما امکان می دهد تا با فرهنگ آن کشور آشنا شوید، اما گذراندن مدت زمان طولانی برای تحصیل در خارج از کشور به شما این امکان را می دهد که کاملاً خود را در سبک زندگی آن کشور غرق کنید.
شگفت‌انگیزترین چیز این است که یاد می‌گیرید از زوایای مختلف به دنیای اطراف خود نگاه کنید، حتی اگر فقط چند هفته مطالعه کنید.
دانش آموزانی که برای مدت طولانی مطالعه می کنند، زمان کافی برای پیدا کردن یک کافی شاپ خوب، یک رستوران خوب برای خرید پیتزا در حین تماشای یک فیلم جالب در نتفلیکس یا یک مکان مناسب برای صرف غذا با دوستان دارند.

شما کاربران برای شرکت در آزمون های بین المللی زبان نیاز به دقت و مهارت بالایی در انتخاب بهترین ها دارید.
اگر تصمیم به تحصیل در خارج از کشور مانند اروپا و آمریکا دارید، باید در تافل و آیلتس که بالاترین اعتبار را دارند، سطح قبولی داشته باشید.
پس به طور خلاصه انتخاب خود را در نظر بگیرید، از بانک کتاب مطمئن کمک بگیرید. و یا برای خرید اینترنتی منابع آزمون های بین المللی زبان با ارسال کتاب در ارتباط باشید.

خرید کتاب زبان انگلیسی با تخفیف , خرید کتاب زبان اصلی , خرید اینترنتی کتاب زبان , فروشگاه کتاب زبان انگلیسی تهران , خرید کتاب زبان , سایت معتبر خرید کتاب انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *